Дмитpo Кocтєннiкoв: Гoлoвнe зaвдaння нaшoї cлyжби – впpoвaдити євpoпeйcькi cтaндapти y cпiлкyвaння мiж гpoмaдянaми i дepжaвoю

84391201.jpg

Наказом Голови Державної міграційної служби України від 12 вересня 2014 року на посаду начальника управління ДМС у Сумській області призначено 34-річного уродженця Краснопілля Дмитра Михайловича Костєннікова. Півроку роботи на новій посаді, на нашу думку, – достатній термін, щоб повністю увійти в курс справ і детально відповідати на будь-які запитання журналістів. Тим більше, що за цей час багато чого змінилося і в діяльності самої служби.

— Дмитре Михайловичу, на початку нашої розмови, мабуть варто нагадати читачам, які завдання стоять перед Державною міграційною службою і кому вона підпорядкована…

— Державна міграційна служба (ДМС) України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України. Основними завданнями ДМС України є реалізація державної політики у сферах міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, а також внесення пропозицій щодо формування державної політики у цих сферах.

— Наскільки очікуваним, чи, навпаки, несподіваним було для Вас нове призначення?

— Скоріше, несподіваним, зважаючи на мій вік і на те, що на таку поважну посаду — начальника Державної міграційної служби у Сумській області — я прийшов, власне з дещо іншої структури. До цього працював заступником начальника відділу Державної виконавчої служби Сумського районного управління юстиції. А це — інша структура, інший характер роботи, яка до цього була більш пов’язана із рішеннями суддів, а в ДМС більше з наданням адміністративних послуг. Втім, я не зовсім новачок, бо у серпні минулого року був призначений начальником відділу реєстрації Департаменту ДМС України з питань громадянства, реєстрації та роботи з громадянами з тимчасово окупованої території України, пройшовши перед цим відповідне стажування. У зв’язку із вакансією, що виникла на посаді начальника УДМС у Сумській області отримав нове призначення.

— У напутньому слові на що звертало Вашу увагу керівництво Державної міграційної служби України?

— На найбільш актуальні на сьогодні напрямки роботи служби. Зокрема, на організацію роботи, яка пов’язана із тим, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України із 1 жовтня 2014 р. в усіх областях вводилися центри надання адміністративних послуг. Тобто, якщо до цього людина для зняття з реєстрації або вклейки фотографії в паспорт громадянина України по досягненню 25 або 45-річного віку зверталася напряму до працівників державної міграційної служби, незалежно від того, де вона проживала, то на сьогоднішній день все робиться через центри надання адміністративних послуг. Людина приходить туди, здає документи, і далі адміністратори центру передають їх відповідно до чинного законодавства до працівників державної міграційної служби. Це було зроблено для того, щоб обмеживши пряме спілкування суб’єкта, який отримує послугу, із суб’єктом який її надає, прибрати можливу корупційна складова у цих відносинах.

На сьогоднішній день ця система працює, хоча є деякі технічні недоліки, неминучі при впровадженні чогось нового, але сподіваємось, що найближчим часом ці дрібні недоліки в законодавстві будуть виправлені. Поки деякі спірні питання вирішуються нами на місці разом із обласною владою, і людина таки отримує послугу, на яку розраховувала.

— Не важко здогадатися, що навантаження на Державну міграційну службу зараз постійно зросло у зв’язку із подіями на Сході України…

— Так, число переселенців з Луганської і Донецької областей, які прибувають в Сумську область, як з окупованої території, так і з зони проведення АТО, росте. За обліком, який ведеться штабом при управлінні МНС у Сумській області їх кількість складає вже майже 13 тисяч громадян. А станом на 15 вересня, коли я заступив на посаду начальника, їх було до 5 тисяч. Щоправда, в УДМС, облік ведеться дещо інший — по кількості громадян, які отримали наші послуги. Ми реєструємо таких переселенців, видаємо їм довідки замість втрачених паспортів. До речі, дуже велика кількість звернень з приводу втрати паспортів. Люди покидали зруйновані домівки, в яких згоріли або були пошкоджені їхні документи і тепер треба якось ідентифікувати їх особистості.

В таких випадках ми співпрацюємо із головним офісом Державної міграційної служби у Києві, посилаємо відповідні запити, розроблений відповідний алгоритм наших дій, де чітко визначено, що треба робити, як робити для того, щоб людині надати послугу з приводу втраченого паспорту, відновлення пошкодженого.

— А усі переселенці реєструються?

— На жаль, ні. Закон не зобов’язує це робити, і тут, звичайно, є прогалина у законодавстві. На останній колегії ДМС в Києві йшлося про те, що є вже відповідні подання з цього приводу до Кабінету Міністрів, щоб реєстрацію зробити обов’язковою. Це пов’язано не тільки із безпекою держави, а й виплатами переселенцям, які мають здійснюватися відповідно до постанови Кабінету Міністрів Міністерством соцполітики: для непрацездатних осіб (пенсіонери, інваліди, діти) — 884 гривні на одну людину, для працездатних — 442 гривні на людину.

— Чи є у нас переселенці з Автономної Республіки Крим?

— Є, але їх небагато. Це пов’язано, я вважаю із тим, що відстань з Криму до Сум дуже велика.

— Мабуть, не менш гострою є і проблема нелегальних мігрантів?

— Так, і тому в рамках тих реформ, які проводяться зараз міністром внутрішніх справ Арсеном Аваковим, планується збільшення в областях кількості працівників Державної міграційної служби для проведення відповідних заходів по особах, які нелегально перебувають на території України. Поки що це – проблема, оскільки, наприклад, в УДМС у Сумській області працюють лише дві людини по цьому напрямку – керівник сектору і спеціаліст, які просто фізично не можуть осягнути весь загал роботи по регіону.

— Зараз багато розмов точиться навколо введення в дію з цього року в Україні біометричних паспортів. І цим займається безпосередньо Ваша служба…

— Так, це ще один напрямок нашої роботи. І дійсно, нам зараз йде на «гарячу» телефонну лінію багато запитань від громадян: що це таке, навіщо потрібні ці паспорти, чи обов’язкова зміна звичайного паспорту на біометричний, і який зиск матиме господар такого паспорту.

Я вважаю впровадження біометричних паспортів в Україні вірним кроком, який наближає нас до цивілізованого європейського суспільства. Кошти Урядом під це виділені, виготовлення паспортів розпочато. На території області зараз вже в майже в кожному підрозділі установлені автоматичні робочі місця для видачі біометричних паспортів. Придбання ж такого паспорту не є обов’язковим.

Громадянам надається право замовляти біометричний паспорт або з чипом або без чипа. Чип – це мініатюрний електронний засіб, якій вклеюється на першу сторінку паспорта, і який зберігає усі данні про особу. Він має значно спростити і прискорити процедури проходження митного та прикордонного контролю. В подальшому, якщо урядом України будуть підписані усі необхідні угоди із Європейським Союзом, то стануть можливі поїздки наших громадян, які мають біометричні паспорти, в країни Євросоюзу без отримання візи. Щодо вартості придбання біометричного паспорту, то вона в розмірі 518,15 грн.

— Дмитре Михайловичу, давайте тепер перейдемо до Вашої особи. Де Ви народились, навчалися, працювали?

— Я народився у смт. Краснопілля. Закінчив технікум Сумського державного аграрного університету за спеціальністю «Правознавство», потім, у 2004 році, Сумську філію Національного університету внутрішніх справ, за фахом юрист. Починав трудову біографію у Сумському державному аграрному університеті,

працював юристом у ВАТ «Сумиагропромбуд», з березня 2007 року — державний виконавець, старший державний виконавець Державної виконавчої служби (ДВС) у Великописарівському районі, далі — старший державний виконавець ДВС у Сумському районі. У листопаді 2010 року мене призначили на посаду заступника начальника відділу ДВС Сумського районного управління юстиції. Маю дев’ятий ранг державного службовця і 9 років стажу державної служби. У серпні 2014 року перевели у Київ на посаду начальника відділу реєстрації Департаменту з питань громадянства, реєстрації та роботи з громадянами з тимчасово окупованої території України. А потім отримав пропозицію очолити управління Державної міграційної служби у Сумській області. Що ще додати? Одружений, разом з дружиною виховую сина.
Джерело: http://xpress.sumy.ua/article/society/7241

Є новини, цікаві теми? Пишіть motsnyi1976@ukr.net Телефонуйте 050-064-94-14

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: