ПIЛOТ ТA ШТУPМAН: OДНE КEPМO НA ДВOX

Ми вже повідомляли про зимове раллі на Кубок Сумщини, що проходило в с. Патріотівка. Тоді на засніженій 16-кілометровій трасі серед 50 екіпажів з Сум, Києва, Харкова та Дніпропетровська змагався і єдиний екіпаж з Краснопілля у складі пілота Івана Корнієнка та штурмана Сергія Дідоренка. Сьогодні вони є нашими співрозмовниками.

s36271469.jpg

– Хлопці, як потрапили на раллі?
– Від друзів дізналися, що в Патріотівці відбудеться цей захід, далі зайшли на сайт Федерації автоспорту Сумщини, зареєструвалися. Зробили 150 гривень внеску, і за цю скромну плату отримали чудову нагоду поганяти на підготовленій трасі разом з іншими гонщиками. Було цікаво, адже у змаганнях брали 52 автомобіля, серед яких як аматори, так і професіонали, такі як киянин Валерій Калінчук на спеціально підготовленій «Субару», на якій, якщо не помиляюсь, він виступав на чемпіонаті України, з Харкова приїхали два жіночі екіпажі. Із Запоріжжя хлопці прибули на «Таврії» і здобули перемогу у двох класах. Ми хоч авто готували, а були такі, що прямо з вулиці – на трасу. Тому не дивно, що деякі легковики зупинялися, в когось гума злітала. Але це спорт. Ми отримали масу емоцій, хоч сама гонка тривала довго: чотири кола по 4 кілометри плюс 52 учасника, яких випускали на старт з інтервалом в одну хвилину. Думаємо, гонщики отримали більше задовлення, аніж вболівальники, яких зібралося біля п’яти тисяч. Їх оглядовість була обмеженою, бачили лише старт і фініш та два-три поворота. 150 гривень внеску витрачені по-ділу, все ж краще, ніж в «кабаку» їх спустити. Доречі, були в нас і свої вболвальники, в тому числі і з Краснопілля.

s93582660.jpg

– Це перша ваша гонка?
Іван Корнієнко: – На цій «п’ятірці» так, бо лише нещодавно її підготували. Колись у мене була «Таврія», на ній в Сумах брав участь у драгрейсингу. Але особливо до змагань не готувався, тож і перемог не здобував.

– А який результат показали в Патріотівці?
– У своєму класі СУ-1 показали 15-й час із двадцяти двох учасників, а у загальному заліку посіли 38-е місце.

– Чого не вистачило, щоб показати кращий результат, досвіду чи потужності автомобіля?
Сергій Дідоренко: – Мабуть всього в комплексі. Десь досвіду, десь потужності двигуна, а то й просто везіння. Так на останньому допі на колі перед нами через технічні негаразди зупинився автомобіль іншого екіпажу, тож довелось збавляти швидкість, аби об’їхати, але ж час ніхто в таких випадках не зупиняє.

s08017184.jpg

– Що входило до твоїх обов’язків, як штурмана екіпажу?
– Складання стенограми – опису швидкісної ділянки від старту до фінішу, що включає в себе кількість поворотів, орієнтирів, особливостей дороги й відстаней між ними, що дозволяє водієві вибирати оптимальний режим керування машиною. В ознайомлювальних цілях нам дозволили проїхати коло, при цьому перший раз штурман записує стенограму під диктування пілота, а вже під час самої гонки, я диктую пілоту складену нами стенограму. Перед змаганнями трохи вдома потренувалися в її складанні.

Іван Корнієнко: – Це не так просто, як може здатися. На швидкості автомобіль кидає в різні боки, а Сергію треба в блокнота писати дані, або хоч робити позначки, щоб потім ними керуватися про проходженні траси. Одного разу я прослухав і не потрапив в поворот, а так все гаразд, головне, що автомобіль на трасі жодного разу не підвів.

– А не хотіли б помінятися своїми місцями пілота та штурмана?
– Іван Корнієнко: – Ні, поки у нас такі обов’язки в команді. Хіба що Сергій вирішить з часом підготувати власний автомобіль і виступати на ній як пілот. Тоді будемо щось думати.


s04446954.jpg

– Іване, ВАЗ-2105 обирав спеціально для гонок?
– Я б сказав так: вибір робив свідомо, знав що купував і знаю, що хочу з неї зробити. Колись у журналі «За рулем» прочитав замітку про перепідготовку для раллі цієї вазівської моделі на Вільнюській фабриці транспортних засобів (ВФТЗ). Відшукав відео, переглянув купу літератури та сайтів, спілкувався в інтернеті з іншими шанувальниками «п’ятірки», після чого почав потихеньку працювати, оце вже з літа з-під неї не вилажу. Але це моє хоббі, тож від роботи отримую задоволення.

s52446559.jpg

 

s15427414.jpg

– Мабуть задоволення не з дешевих?
– Так. Автомобіль 1996 року випуску. На перший погляд зовні ніби нічого, а вже пару тисяч доларів пішло, а над ним ще працювати і працювати, особливо над двигуном, задньою частиною. Окрім грошей і час увесь йде. Так, з одним лише передком з місяць промучився. Я на СТО працюю, з роботи приходжу і в гараж – на другу зміну крутити та варити. Все це вимагає колосальної самовіддачі. Ще одне моє захоплення – це мотоцикли, але на них ні часу, ні грошей поки, на жаль, не вистачає.

s20952399.jpg

– Які вимоги до автомобілів застосовувались під час раллі у Патріотівці?
– Особливо ніяких, крім вимог безпеки, звичайно. В машині повинні бути вогнегасник, два знаки аварійної зупинки, домкрат, запаска, аптечка, ремені безпеки, шоломи. Все це мало бути зафіксовано, щоб не літало по салону. Також перевірялося, яка встановлена гума. Якщо шипована, то на кожному колі додавали плюс п’ять секунд. Звичайно, проходили медичну комісію.


– Вкладаючи кошти і вільний час в машину, мабуть, ще плануєте брати участь в інших змаганнях?
– Звичайно, якби вони тільки проводились частіше. Чули, ніби в Патріотівці планують провести подібні змагання в травні, хочемо також влітку вирушити до Ялти, де буде проводитись міжнародний чемпіонат.

– Іване, чув, що окрім автомобілів та перегонів у тебе є ще одне захоплення?
– Так, влітку беру участь в турнірах із страйкболу. Мені цей вид змагань подобається, хотів би щось подібне організувати і в Краснопіллі. Але потрібна серйозна організація, адже зброя хоч і не справжня, але ідентична справжній за розмірами, вагою, тож це може дещо шокувати людей, які мало що знають про страйкбол. Хочу зазначити, що ця гра цілком легальна, у нас є своя федерація в Сумах, члени якої платять внески, мають всі необхідні дозволи. Ми часто влаштовуємо турніри, наприклад в Могриці, Токарях, їздили в Харків, Полтаву. Причому люди, які займаються страйкболом різні за статусом і віком, серед нас є як депутати, так і студенти. Тож коли зима, ремонтуємо і їздимо, а прийде літо – поїдемо стріляти.

НАША ДОВІДКА: Страйкбол (від англ. strike – удар і ball – куля) – командна, військово-спортивна гра, вид активного відпочинку, рольова командна гра військово-тактичного спрямування. У процесі гри учасники імітують дії різних збройних структур ( армія , поліція , спецназ ), виконуючи поставлені сценарієм завдання. Як озброєння гравці використовують, так звану м’яку пневматику, що стріляє пластиковими кульками калібру 6 і 8 мм з силою менш 3Дж (в окремих регіонах – менше 3,5 Дж). Самі гравці в страйкбол позиціонують гру як “колективний відпочинок на лоні природи, нейтралізація негативних емоцій і агресивних устремлінь, радість взаємного спілкування гідних людей.”

Основа страйкболу – чесність гравців, оскільки пластикова куля (на відміну від пейнтбольної) не залишає слідів на обмундируванні, а відповідальність за фіксацію влучень лежить на гравцях. Це означає, що той, у кого потрапила куля, повинен самостійно визнати факт попадання і діяти у відповідності з правилами та сценарієм (як правило – надіти червону / білу пов’язку, або просто підняти руки вгору і піти у спеціальне місце – на сленгу рольовиків і страйкболістів , це місце називається «мертвятнік» або «мертвяк»).

Суть гри полягає в тому, щоб виконати поставлене сценарієм завдання, дотримуючись певних правил гри (в різних регіонах різні правила). Тривалість однієї гри може складати від однієї години до декількох діб (в залежності від території, поставленого завдання і кількості гравців обох команд). Обов’язковий атрибут гри – антураж. Без визначеної екіпіровки людина не допускається до гри. У спорядження гравця повинні входити як мінімум військова екіпіровка у стилі «мілітарі», страйкбольне озброєння і захисні окуляри.

Також до участі в грі допускаються лише особи, які досягли повноліття (18 років), мають власну ігрову зброю та екіпіровку, і згодні з правилами спільноти, з якою вони збираються грати.

P.S. Дякую за сприяння у підготовці інтерв’ю Віталію (СУСАНІНУ) та Олегу Кононенку.

Поділитися цим:
Loading Likes...

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: