Пoлiтикa cyцiльниx кoмпpoмiciв …
Минулого тижня в Сумському прес-клубі обговорили пасажирські автоперевезення в межах області. Як зазначив начальник головного управління промисловості та розвитку інфраструктури ОДА Сергій Крестенков, всього в області 192 приватних перевізника на більш ніж 500 маршрутах. Замовником на внутрішньообласних, міжміських і приміських маршрутах за законом є ОДА.
На першому етапі становлення системи пасажироперевезень на Сумщині стояла задача охопити транспортними послугами якомога більше населених пунктів. І це завдання перевізники виконали: транспортна мережа охоплює 98% населених пунктів області.
Але чимало проблем і залишилося. Наприклад, приміські маршрути нецікаві перевізникам, тому що в селах багато пенсіонерів-пільговиків, як правило, незначна наповнюваність рейсів і дуже погані дороги. У той же час є досить вигідні міжміські маршрути. І завдання ОДА полягає в тому, щоб під час конкурсів вигідні маршрути давати перевізникам в пакеті з невигідними. Також треба регулювати кількість міжміських перевезень. Адже, наприклад, тільки в маленькому Краснопіллі 63 відправки маршруток в день. З одного боку – це добре. Людина кожні півгодини зможе виїхати. А з іншого – чим більше автобусів і маршруток, тим менше їх заповнюваність і тим дорожче проїзд для пасажира …
Зараз сільські голови буквально закидали ОДА проханнями відкрити маршрут, наприклад, Деркачівка (Недригайлівського району) – Суми або Побиванка (Липоводолинського району) – Суми. «Від Побиванки до райцентру, – зазначив Сергій Георгійович, – 3 кілометри. Якщо задовольнити ці прохання, то перевізник вийде на магістраль Шостка – Суми і почне «вирізати» маршрути Путивль – Суми, Глухів – Суми, Кролевець – Суми, Ямпіль – Суми, Шостка – Суми ».
Так, людям хочеться сісти в будь-якому селі і без пересадки доїхати до обласного центру. Але є відомчий наказ – автоперевезення мають бути спрямовані від сіл до райцентрів, а потім від райцентрів до обласного. Зламати усталену систему автоперевезень просто, а от налагодити і збалансувати – ні.
За останні роки, коли активно проводилися конкурси на право обслуговування маршрутів, вдалося досягти того, що понад 70% автомобілів, що використовуються у внутрішньообласних пасажирських перевезеннях, «пробігали» менше 10 років. Це далеко не ідеал, але краще, ніж 3-4 роки тому. Обласна конкурсна комісія, прекрасно розуміє, що перевізникам треба дати можливість заробити на більш комфортабельний і дорогий транспорт. Для цього ОДА звернулася до Кабміну та Мінінфраструктури з проханням збільшити терміни дії умов конкурсів, щоб перевізники спокійно працювали і акумулювали кошти для оновлення свого рухомого складу.
Зараз в області проводяться кущові наради за участю перевізників, голів сільрад та представників районних органів влади. Кожна зі сторін висловлюється з приводу якості обслуговування, кількості рейсів, ціни проїзду, і всі разом обговорюють перспективи поліпшення пасажирських перевезень в своєму регіоні.
Олена Вовченко
Джерело: http://shans.com.ua