Житeлям Cyмщини дoвeдyть пepeвaги aвтocтaнцiй

66620944.jpg

На Сумщині відзначається тенденція до скорочення автостанційної мережі. Про це в обласному прес-клубі повідомив директор з виробництва ТОВ «Сумиоблавтотранс» Микола ПОПОВ. «На сьогоднішній день автостанційна мережа області налічує 22 виробничих підрозділи, в числі яких автовокзал в Сумах, 16 автостанцій в районних центрах і 5 касових пунктів. У порівнянні з минулим роком кількість таких підрозділів зменшилася на 4 одиниці», – зазначив він.

За його словами, причина скорочення мережі криється в різкому зниженні попиту населення в автостанційному обслуговуванні. Якщо раніше з автостанцій області щодня в середньому здійснювали поїздки 13 000 пасажирів, то тепер їх число скоротилося до 10 000, або на 30%.

Між тим, існування автостанцій вигідно як населенню, так і перевізникам, не кажучи вже про державу.

Зокрема, пасажири, користуючись послугами автостанцій, отримують гарантовану поїздку зі страховим полісом, гарантоване використання права на пільговий проїзд в межах передбаченого фінансування, також через автостанції можна попередньо замовити і купити квиток.

У свою чергу перевізники, відправляючись з автостанцій, забезпечені пасажиропотоком і повнотою збору виручки.

Нарешті, держава завдяки роботі автостанцій має можливість наповнювати бюджет за рахунок контролю з обліку коштів.

Передумов до скорочення обсягу пасажирських перевезень та мережі автостанцій, Микола Попов називає дві.

Перша, на його думку, стосується прорахунків в податковому законодавстві.

Так, з введенням в 2011 році нового Податкового кодексу на автостанції покладено обов’язок нараховувати 20% податку на послуги перевізника, який зареєстрований на спрощеній системі оподаткування, і сплачувати цей податок до бюджету. В результаті вартість проїзду зросла на ті самі 20%.

Наприклад, у звичайних умовах, коли перевізник зареєстрований за загальною системою оподаткування, вартість квитка на автостанції по маршруту Суми-Шостка становить 61 грн., а у водія – 58 грн. Різниця складає 3 грн (страховий та автостанційний збір).

Якщо ж перевізник є платником єдиного податку, вартість квитка на АС зростає до 73 грн., це на 12 грн., або 25% більше, ніж у попередньому випадку.

Другою передумовою Микола Попов називає незаконне, всупереч Закону України «Про автомобільний транспорт» та Правил надання послуг пасажирського транспорту, відкриття в населених пунктах автобусних зупинок, з яких виконуються приміські та міжміські рейси.

Як приклад він наводить автостанцію в Краснопіллі, яка відповідала своєму статусу лише назвою, бо 70% пасажирів здійснювали свої поїздки поза нею з облаштованих поруч автобусних зупинок. Як результат, автостанцію довелося закрити.

Керівництво ТОВ «Сумиоблавтотранс» вважає, що повернути пасажирів на автостанції не така вже й нездійсненна річ. Потрібно лише, щоб перевезення здійснювалися з дотриманням існуючих законів.

Цієї ж думки дотримуються і в облдержадміністрації. Начальник головного управління промисловості та розвитку інфраструктури ОДА Сергій КРЕСТЕНКОВ заявив про плани влади щодо оптимізації пасажирських перевезень. У тому числі вона буде стосуватися і надання послуг автостанціями. Перші кроки в цьому напрямку вже робляться (зокрема, передбачено будівництво в центрі Сум приміської автостанції), і найближчим часом некеровані процеси в цій сфері, вважає Сергій Крестенков, повинні бути зведені нанівець.

Володимир Мережко
http://sumyinfo.com

Джерело:
http://sumyinfo.com/7963_zhitelyam_sumshchini_dokazhut_preimushchestva_avtostantsiy.html

Залишити відповідь

Увійти за допомогою: